Generalnie to już podstawa dla każdej firmy, niektóre są lepsze, inne gorsze, jednak w sumie każda powinna spełniać parę ważnych funkcji. Jakich? Rozwianie kwestii w tym wpisie.
Podstawa strony, czyli HTML
Dokument HTML ? plik tekstowy odczytywany przez przeglądarkę internetową, zazwyczaj mający rozszerzenie .HTM lub .HTML.
Dokument HTML zawiera co najmniej dwa rodzaje tekstu: treść merytoryczną i znaczniki języka HTML sterujące wyświetlaniem treści. Może również zawierać kod rozmaitych języków skryptowych, jak PHP, JavaScript itd. oraz znaczniki kaskadowych arkuszy stylów.
Cały dokument jest objęty podstawowymi znacznikami sygnalizującymi rodzaj dokumentu: .
W ramach znaczników dokument HTML składa się z dwóch podstawowych bloków: części nagłówkowej oraz ciała dokumentu.
Część nagłówkowa, objęta znacznikami , zawiera podstawowe informacje opisujące dokument, jak użyta strona kodowa (np. Unicode, ISO-8859-2), tytuł dokumentu, wyrazy kluczowe, słowny opis dokumentu, autor itd. Część nagłówkowa jest wykorzystywana przez sieciowe wyszukiwarki do tworzenia baz danych o stronach znajdujących się w Internecie.
Ciało dokumentu, objęte znacznikami , zawiera właściwą treść dokumentu, czyli tekst, grafikę, odsyłacze itd. Użyte w dokumencie znaczniki HTML decydują o tym, jak są wyświetlane poszczególne fragmenty tekstu (np. pogrubienie czcionki, wyświetlenie obramowania grafiki, wyrównanie do prawego marginesu zawartości komórki w tabeli, oddzielenie akapitów itp.).
Dokumenty HTML, jako pliki tekstowe, można redagować w dowolnym edytorze do opracowania tekstu (np. Notatniku w systemie Windows), jednak do redagowania zaleca się stosowanie wyspecjalizowanych edytorów HTML - pracujących w trybie tekstowym lub graficznym - które ułatwiają i przyspieszają tworzenie dokumentu oraz zabezpieczają w dużym stopniu przed popełnianiem błędów składniowych.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dokument_HTML
Niska czytelność stron
Tajniki tworzenia stron coraz łatwiej posiąść, dlatego też mamy coraz więcej amatorów i półprofesjonalnych firm zajmujących się ich tworzeniem. Na tym wypełnionym po brzegi rynku trudno znaleźć odpowiedniego fachowca z tej dziedziny. Ponieważ strona nie powinna być zrobiona dla samego faktu posiadania strony. Musi być wizytówką, nie w dosłownym znaczeniu, naszej firmy, oferty itp.
Strona może zostawić wrażenie na kliencie i tylko od jej wykonania zależy jaki będzie jej odbiór.Zbyt skomplikowany design może być ryzykowny, bo zmniejszy czytelność naszej witryny, a co za tym idzie zmniejszy chęć interakcji z treścią na niej zawartej. Konwersja powinna być podstawowym czynnikiem determinującym wygląd naszej strony i jeżeli jest brzydka to najzwyczajniej odstraszy odwiedzających.
Pokonanie konkurencji
Przekonanie potencjalnych klientów do korzystania z naszych usług jest bardzo istotne w dzisiejszych czasach między innymi ze względu na ogromną konkurencję właściwie w każdej branży. Dzięki profesjonalnie wykonanej, atrakcyjnej dla oka stronie internetowej możemy pokonać konkurencję i znacząco zwiększyć swoje dochody.
Co więcej, sprzedaż produktów przez Internet w ostatnich latach jest coraz bardziej popularna wśród klientów z uwagi na możliwości szybkiego dokonania transakcji bez wychodzenia z domu. Nic więc dziwnego, że tworzenie stron internetowych jest obecnie na coraz wyższym poziomie, ponieważ coraz trudniej jest przekonać klienta do swoich usług.