Serwisowanie i naprawa samochodu

. W Warszawie w przededniu wybuchu wojny było zarejestrowanych 400 samochodów. Między poszczególnymi zaborami wyraźne były różnice w jakości dróg, jak i w zasadach ruchu drogowego (przykładowo w Austro-Węgrzech obowiązywał ruch le

Serwisowanie i naprawa samochodu

Historia motoryzacji w Polsce

Historia motoryzacji w Polsce (1900-1939)
Policjant kieruje ruchem w Warszawie, listopad 1939

Początki motoryzacji sięgają okresu sprzed I wojny światowej. W Warszawie w przededniu wybuchu wojny było zarejestrowanych 400 samochodów. Między poszczególnymi zaborami wyraźne były różnice w jakości dróg, jak i w zasadach ruchu drogowego (przykładowo w Austro-Węgrzech obowiązywał ruch lewostronny).

W 1924 było w Polsce 7500 samochodów, w 1927 16 0002, w 1929 29 4233, w 1931 27 0002, w 1935 24 8213. W okresie międzywojennym liczba automobilów w Polsce wzrosła do ponad 40 000, co jednak nadal stawiało Polskę na dalekiej pozycji pod względem ilości samochodów (należy pamiętać, że wówczas około 70% wszystkich samochodów na świecie znajdowało się w USA). Na przeszkodzie rozwojowi motoryzacji stała bardzo słaba jakość ówczesnych dróg, jak też mała zamożność społeczeństwa. Zaczęła się rozwijać komunikacja autobusowa, jednak kryzys gospodarczy w latach 1929?1935 spowodował pewien regres w motoryzacji, przykładem tego zjawiska może być liczba taksówek, która przed wybuchem II wojny światowej nie zdołała przekroczyć stanu z roku 1929.

W drugiej połowie lat dwudziestych wprowadzono w Warszawie sygnalizację świetlną, a w pewnym momencie liczba aut w stolicy osiągnęła liczbę 3500. Znaki drogowe w Polsce pojawiły się w 1927 r., jednak prawidłowa jazda była wówczas egzekwowana jedynie w obrębie miast4. Pierwsze stacje benzynowe w Polsce (zwane pompami) pojawiły się w 1924 w Warszawie (wcześniej benzynę kupowało się w aptekach i składach chemicznych). Na słabo zaludnionych, wielkich obszarach Kresów jeszcze w latach 30. rzadka sieć stacji benzynowych uniemożliwiała normalne korzystanie z samochodu5.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Motoryzacja


Obsługa klienta w sklepie motoryzacyjnym

Nie wszystkie sklepy motoryzacyjne zainteresowane są dowozem zakupionych u nich towarów do klientów. Dlatego warto dowiadywać się o to, jakie sklepy motoryzacyjne są w stanie dowieźć sprzedawane przez siebie towary pod adres dostawy. Zwykle informacja o takiej możliwości będzie znajdowała na tablicy ogłoszeń znajdującej w pobliżu sklepu lub na jego stronie internetowej. Obsługa klienta w takim sklepie jest bardzo fachowa i obejmuje możliwość wykonania dodatkowych usług. Będą one związane na przykład z wyborem najlepszych towarów oraz z uzyskaniem informacji dotyczących tego, w jaki sposób można najlepiej dbać o samochód. Dlatego w fachowych sklepach motoryzacyjnych zatrudniani są także mechanicy.


Odszkodowania dla osób poszkodowanych w wypadkach drogowych

Wypadki drogowe wciąż zdarzają się bardzo często. Wprawdzie eksperci od motoryzacji, którzy wypuszczają do sprzedaży nowe samochody starają się o to, aby były one w pełni bezpieczne, jednak nie są oni w stanie przewidzieć tego, z jakimi sytuacjami może spotkać się właściciel samochodu na drodze. Dlatego odpowiedzialność za wypadek drogowy ponosi czasami osoba, która posiada bardzo nowoczesny i bezpieczny samochód, ale użytkowała go w sposób nieodpowiedzialny. Taka osoba niestety nie może liczyć na otrzymanie odszkodowania. Jednak na otrzymanie takiego odszkodowania mogą liczyć inni uczestnicy wypadku drogowego, którzy w żaden sposób nie przyczynili się do jego powstania. Wystarczy ustalić przyczyny wypadku, żeby móc im skutecznie pomóc.