O taksówkach i transporcie

ki i miastoSpotkanie biznesowe, mało czasu i jesteśmy w obcym nam mieście- co robić? Większość ludzi w takiej sytuacji wezwie taksówkę lub poszuka jakiejś na postoju, co generalnie jest chyba jedyna dobrą opcją w takiej sytuacji.

O taksówkach i transporcie Mamy sporo metod transportu, które zawiozą nas do celu, mało który środek transportu jest tak skuteczny jak . To jeden z najwygodniejszych sposobów przemieszczania się, czemu?

Taksówki i miasto

Spotkanie biznesowe, mało czasu i jesteśmy w obcym nam mieście- co robić? Większość ludzi w takiej sytuacji wezwie taksówkę lub poszuka jakiejś na postoju, co generalnie jest chyba jedyna dobrą opcją w takiej sytuacji.

W dużych miastach ciężko wręcz nie natknąć na jakąś taksówkę lub choćby postój dla tych pojazdów. I to właśnie w dużych miastach taksówkarze mogą spodziewać się największego popytu na swoje usługi i najwięcej zarabiają. Co ciekawe niektóre miasta stosują ograniczenia maksymalnej ceny dla przewozów taksówkarskich za kilometr. Żaden taksówkarz, czy firma przewozowa nie może ich przekroczyć. jest to dość ciekawe podejście do tematu cen za przejazd.


Wybór środka transportu

Komunikacja miejska jest dobra jedynie w kilku przypadkach. Dojazdy do pracy, czy szkoły oraz niewymagające konkretnej godziny i miejsca przybycia przejazdy. Autobusy, czy tramwaje mają jednak poważne ograniczenia, np. rozkład jazdy, czy choćby umiejscowienie przystanków. Co czyni je średnim środkiem transportu, gdy musimy dotrzeć w konkretne miejsce o wyznaczonej godzinie.

W takim przypadku- oczywiście zakładając, że nie posiadamy własnego auta- lepsza jest taksówka. Dotrzemy tam gdzie chcemy i w szybkim tempie. Jednak musimy liczyć się z ceną takiej przyjemności, ponieważ za przejazd taksówką możemy zapłacić wielokrotność ceny biletu do autobusu.


Podwójny system naliczania opłat

System podwójny naliczania opłaty D (ang. Double Application of Tariff).

Podwójny system naliczania D bazuje na jednoczesnym sumowaniu opłaty z czasu i drogi niezależnie od prędkości z jaką porusza się taksówka.

Ze względu na zmienną prędkość taksówki wyznaczanie opłaty następuje przez zliczanie impulsów prostokątnych z generatora czasu znajdującego się w układzie elektronicznym taksometru oraz dostarczanych z przetwornika (nadajnika) drogi, których częstotliwość jest liniowo zależna od prędkości taksówki. Obecnie najczęściej wykorzystuje się impulsy z drogi podawane z czujnika prędkości umieszczonego w skrzyni biegów lub z układu prędkościomierza, układu ABS, czasami komputera sterującego praca silnika (głównie samochody japońskie), sygnał ten często doprowadzany jest do złącza radia samochodowego.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksometr